onsdag 31 oktober 2018

Snön som kom och försvan.

Gårdagens 30 cm som skulle komma enligt smhis klass 1 varning blev ynka 15 cm.
Inga problem alls med snön, min dotter blev överlycklig och var ute bra länge och gjorden stora snöhögar mitt på gården som hon förövrigt jobbade hårt med. Hon kom in och såg ut som en vandrande snögubbe varav hon skrattar och skakade av sig och hallen förvandlades till en sviminpol. suck. nåja fram med moppen och städa upp innan vi drunknar.
Sedan blev det filmmys för hela slanten innan läggdags och när trollen sov blev det för mig att gå ut i snöfallet för att fixa till stallet och sedan ta in mina stackars hästar som såg ut som små vandrande snöhögar.

Jag och nova tog en snabb promenad innan vi gick in för att  få oss lite texsupport för att ta oss in i routern och försöka få igång internet igen. vilket blev en upplevelse i sej. men roligt hade vi och tid tog det..
Och jodå vi fick igång internet i ung 15 min... sedan dog allt igen.
Så blir nya svordomar i kväll... suck

Sedan att vakna upp idag med tanken, å undra hur mycket snö det kom igår och man möts av regn, och inte bara lite regn häller. jäkla förbannade skit, jag avskyr då det regnar på snön. det blir så bannat halt..
men men vad e väll en bal på slottet..
ser fram emot eftermidagen som kommer spenderas svärandes eftersom jag kommer måsta hacka mig igenom min dotters fina stora hårtpackade och nu isbildade snöhögar som ligger på vägen....sa jag att det var två av dom dessutom.

suck... bara det slutar regna så e jag väll relativt nöjd.

simma lungt, bokstavligen.

Inga kommentarer: