måndag 5 november 2018

Trevlig helg

Ibland kan livet ta trevliga vänningar.
Började helgen med att följa min dotter på spökvandringen på hotellet och sakt och gjort så hjälpte jag henne men sin kostym, så vi fick lov att trolla ihop en rödfluga så ett luciaband fick offra ung 20 cm. vilket i och för sig inte märks men flugan blev fin i alla fall. tur man är lite finurlig.
Så fyra timmar senare var hon helt klar och mycket nöjd med resultatet.
väl på plats så fick jag inte följa på själva spökvandringen, onda barn. Klart jag också ville gå men blev tilldelad en stol där jag vackert fick vänta. men jag fick en cola som tröst..
Fick mig dock ett gott skratt när hon kom åter och upplyste att mjo mamma skulle nog följt med.
Hon var då nöjd med kvällen och var nog riktigt trött när jag lämnade av henne hos sin far.

På lördagen var det min tur att ställa mig under penseln.
6 timmar senare ung var jag klar efter många svordomar och korrigeringar, men jag blev riktigt nöjd med mina konstnärliga talanger...*skratt*  så till hotellet jag for. Var riktigt skoj att sitta och titta på alla kostymer, vissa hade lagt ner mycket tid på sina medans andra hade gjort mindre. Men det var fortfarande riktigt roligt att sitta och titta. och ibland gnugga mina geniknölar för att komma på vad dom var för något. Fick även två nya vänner under kvällen som var extremt trevliga och bjöd på många underbara skratt vilket var behövligt efter att ha suttit själv och studerat folk. så  kvällen var riktigt lyckad i mina ögon. 

Resterande av helgen var jag tvungen att agera vuxen och förståndigt genom att jaga dammsugaren genom huset, tvätta lite och göra andra sådanadära nödvändiga saker..... Men efter ett tag tog barnet över i mig och jag bestämde mig för att baka i stället, jag kan ju inte vara vuxen hur länge som helst heller...
Blev att prova ett nytt recept på buddapestrulle men nja jag tror jag går åter till mitt gamla blev inte riktigt nöjd men den var uppskattad av pappa och vänner så även fast jag inte var nöjd så gick det hem.

Fick även en gammal bild på mig själv.... oj oj oj jag var modemedveten redan då...*skratt*
härliga 80-tal, allt var brunt, gult och mera brunt. Och till frisyr så kastar vi en gryta på huvudet och klipper runt.... tur man var relativt söt i alla fall på avstånd ^^*fniss*

Hoppas ni får en trevlig måndag, jag ska fortsätta ha en dejt med en pappertugg... nom nom



Inga kommentarer: